tiistai 1. heinäkuuta 2014

Tiedän, tässä sä oot

Puhelin soi eilen. "Haudalla on nyt kivi." Maha muljahti ympäri, silmät pimeni. Äkkiä istumaan ja hengittelemään. Sydän löi tuhatta ja sataa. En odottanut tälläistä reaktiota. Nyt se on kirkossa kuulutettu ja kiveen hakattu. Koko päivän vaeltelin tekemättä kuitenkaan mitään. Hermostuneena, itkuisena. Tärisin pelkästä ajatuksesta, että näen hänen nimensä siinä. Lopullisena.

Yöllä tuijotin kuvaa jossa Rakas pitää poikaamme sylissä. En osannut ajatella mitään. Lämmin aalto kulki lävitse. Pieni paino hartioilla, niinkuin halauksessa. Olet mun kanssa sittenkin.

Lykkäsin haudalla käymistä tähän päivään. Pyysin ystäväni mukaan, odotin romahdusta. Ei sitä tullutkaan. Silitin kiveä, kävin läpi jokaisen kirjaimen ja numeron. Hymyilin. Se tuli taas, lämmin aalto. Nyt tiedän, nyt tunnen sen. Rakas kulkee vierelläni muutenkin kuin muistoissa.

"Onnen haudalle kukan mä vien
En oo nähnyt mä kesästä unta
Hanki sulki sen suvisen tien
Aika kelloissa kun siirtyy
Lumen alta paljastuu
Nimes kultaisena piirtyy kiveen kaiverrettuun
Liekki lyhdyssäni syttyy, tiedän, että tässä oot
Mä jossain vielä saan sun ihoasi koskettaa"


5 kommenttia:

  1. Ihanaa että olet saanut tuntea että hän on täällä teidänkanssa edelleen , eikä teitä kokonaan lähtiessään jättänyt. <3 Onko sulla muuten koskaan käynyt mielessä käydä juttelemassa jonkunkanssa jolla olisi kykyjä yliluonnollisiin juttuihin? Tarkoitan siis viestien välittämistä rajan toiselle puolelle... Mä kovasti haluan uskoa että jollain on kykyjä moisiin asioihin ja jos multa lähtisi rakas ihminen viereltä , haluaisin kokeilla kun aika siihen olisi valmis. Toivon sinulle ja lapsille hymyä ja iloisia hetkiä kesään! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on aika varattuna ennustajalle. En tiedä tuleeko hän puhumaan miehestäni mitään, onko se sitten enemmän meedion hommia. :) Mun on tosi vaikea uskoa, että mieheni tulisi mihinkään meedioistuntoihin edes paikalle, kun hänen mielestään nämä jutut oli täysin huuhaata. Mä haluan vain tietää, että miten mä tuun selviämään, onko mulla elämässä odottamassa jotain hyvää ja miksi meille kävi näin? En koe tarpeelliseksi välittäjää viesteihini miehelleni, hän tietää että rakastin häntä ja se on se, mikä on tärkeintä. :)

      Poista
    2. Niin ja ihanaa kesää sinullekin!

      Poista
  2. Tuu ihmeessä kertomaan millaisia suunitelmia ennustaja sinulle povasi! :) Ja ymmärrän täysin myös sinun kannan tuohon viestien välittämiseen ja tottahan tuo että tärkeintä on se rakkaus jota saitte kokea ja tuntea toisiltanne. Siihen ei paljoa lisättävää jää. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulen varmasti. Mielenkiinnolla sitä odottelen. :)

      Poista