torstai 26. helmikuuta 2015

Meidän pitää odottaa vain seuraavaan elämään

Katson kuinka ympärilläni ihmiset taistelevat omien parisuhteidensa kanssa. Yksi erosi, mies ei ollut tarpeeksi paikalla. Helposti korjattavissa, jos olisitte oikeasti yrittäneet ja rakastaneet, minä ajattelen. Yhden puoliso on päihdeongelmainen. Vaikeaa, mutta tuostakin selviää, jos toisellakin on halu yrittää. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Yksi joutuu odottamaan toista monta vuotta. Mutta te saatte nähdä ja koskettaa toisianne, puhua toisillenne ja tiedätte, että odotus palkitaan.

Katson asioita nyt eri kulmasta. Ei ole tarpeeksi isoa syytä erota, jos on halu rakastaa ja olla yhdessä. Jos kumpikin haluaa asioiden muuttuvan paremmiksi. Asiat ei ole huonosti, jos toisen osoite ei ole Taivastiellä.

"Ole onnellinen, ettei sulla ole miestä. Sun ei tarvitse tapella." Kun saisi edes riidellä. Me olimme siinä todella hyviä. Kumpikaan ei meinannut antaa periksi millään. Mutta me olimme myös hyviä sopimaan. Koskettamaan ja pyytämään anteeksi.

Minä kamppailen muistamaan, miltä hän tuntui. Miltä häntä tuntui suudella, miltä tuntui haroa toisen hiuksia. Miltä tuntui maata toisen vartaloa vasten. Miltä ääni kuulosti, miten hän käveli. Miltä hänen kätensä näyttivät ja tuntuivat omissani. En muista enää, miltä hän tuoksui. Toivon, etteivät muut muistot sumene tai mene pois.

Jos yksi ystävistä joutuu odottamaan kauan, minä odotan loppuelämäni, seuraavaan elämään. Sitä tuskaa ei tunnu (kohtalontovereita lukuunottamatta) kukaan ymmärtävän.


Mun sydäntäni aina joskus särkee
kun joku pieni asia mua muistuttaa
Sä tulit niin lähelle mun henkee
ja nyt mä en voi sua unohtaa

Kun ilman nousee höyryten
ja vierelläni askeleesi kuulen narskuvan
sä oot niin kuin pakkanen
Sinun kuulen sen taas sanovan
että oon sun kohtalosi
Meidän pitää odottaa
vain seuraavaan elämään,
seuraavaan elämään

Mä elän varmaan väärää aikaa
Väärää aikaa

Kun ilma nousee höyryten
ja vierelläni askeleesi kuulen narskuvan
sä oot niin kuin pakkanen
Sinun kuulen sen taas sanovan
että oon sun kohtalosi
Meidän pitää odottaa
vain seuraavaan elämään
seuraavaan elämään

Täällä kuljen niin kuin unessa
mä kahden ajan välissä kun oon
Mun maailmasta puuttuu palanen
kun sinä et siinä oo

Sinun kuulen sen taas sanovan
että oon sun kohtalosi
Meidän pitää odottaa

Kun mä kohtaan öisen lakeuden
nään tähtitaivaan joka kappaaleen
mä teen, sulle tilaa viereen teen
Tunnen sun taas mua koskevan
ehkä aika taittuu ja kurkotan
Mä meihin kurkotan
ja seuraavaan elämään
seuraavaan elämään


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti